Main Bola Kotak


Assalamualaikum .

Selamat hari Rabu semua! .hihi! Dua minggu lebih aku tak masuk ofis, hari ni hari ketiga mula kerja balik di pejabat , huuhh blur la pulak -.- .

Ohh, bukan, aku bukan cuti sampai dua minggu tu . Minggu ketiga aku Outstation, seminggu di Muadzam Shah, pastu minggu keempat, means last week la, tu baru aku cuti . Seminggu . Cuti yang tak plan pun . 

Entry ni sebenarnya aku nak kongsikan sesuatu, erm , pasal permainan zaman kanak-kanak. Selalu duk berWhatsApp dalam group family pasal mainan masa kecik-kecik dulu, tetiba, bapak saudara aku, tersebut pasal permainan yang adik lelaki aku sssuuukaa sangat main dulu-dulu . haha! lawak la bila ingat balik! permainan tu ialah ,
jeng jeng jeng!

ni dia

*gambar dari google

Ahaaa! Bola Kertas! hahaha ! nak gelak la bila ingat balik cerita disebalik mainan fav adik lelaki aku nih . Dia punya la minat sampai habis kotak-kotak kecik kat rumah dulu disebatnya . Paling tragis, sampaikan kotak ubat nyamuk yang ada isi pun ni rembatnya . Mengamuk nenek aku weh . haha! Yang bola pulak, dia guna kertas yang gold dalam kotak rokok tu :p

*psst , harap dia tak baca blog aku nih :p 

Masa terluang dia banyak dihabiskan dengan duk jentik benda alah nih , yang paling best kalau time dia buat konon-konon ada perlawanan, haha, siap dilukis corak jersey kat kertas tu . kekekeke , tergelak bila ingat balik . lawak, lawak . 

Permainan ni biasanya femes kalau di Kampung . Zaman sekarang ni, aku tak tahu la, permainan ni masih ada yang main atau dah tak ada . Sekarang kan dah canggih, nak main bola yang tak keluar peluh, tekan je butang PS2 ke , PSP ke . erm , kekretivifan macam zaman dulu-dulu dah semakin dilupakan :(

Psst~ Entry ni dari semalam dah post, tapi problem, pastu hari ni post balik ^_^



                                                                                      posted from Bloggeroid



Comments

  1. assalamualaikum fiza...ada tengok budak2 main tapi sendiri x tahu nak main...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam mama, fiza pun tak reti nak main.tgk adik je main :p

      Delete
  2. apesal akak tak pernah main dulu,
    patut rasa macam kekurangan games je masa dedolu :)

    ReplyDelete
  3. hahaha..lama tak tgk benda ni...
    dulu nur anti kot dengan mainan ni,
    selalu rosakkan yg adik punya..sbb dia tak bagi nur join skali...

    ReplyDelete
  4. jaa x penah main benda ni, tapi dulu masa sekolah budak2 lelaki suka la main menda ni, nak lagi kalau time cikgu xde, riuh la kelas... hehehe! kita yg pompuan jong tengok! :P

    ReplyDelete
  5. anak2 kak mainlah bola tepuk2 ni..hai bisng!

    ReplyDelete
  6. aku ada main menda ni dulu....

    ReplyDelete
  7. Saya pun pernah main game yang ni dengan abang saya dulu2

    ReplyDelete
  8. Nostalgia betul game ni sebelum wujud nintendo dan ps2 lagi. Mainan budak budak lelaki ni. Hantar perlu lantai atau meja yang rata je...

    ReplyDelete

Post a Comment

Hidup ini indah, hargai setiap detik keindahan
yang kita kecapi sebagai pengubat untuk
setiap duka yang hadir =)

❤Love to be loved❤