Dress Labuh I Fesyen Raya 2014!


Assalamualaikum .

Hello :)


Raya dah nak dekat, korang dah mula buat ke persiapan untuk menyambut Hari Raya Aidilfitri nanti? Tak lama dah, ada kurang lebih 3 minggu je lagi kan :) Kalau dah buat, mesti korang perasan kan, banyak kedai pakaian atau butik pakaian yang menawarkan koleksi baju raya 2014 terkini mereka . Macam biasa, koleksi raya mesti akan didominasikan dengan seleksi pakaian tradisional , like baju kurung, baju kebaya, baju peplum kurung , kaftan dan juga jubah.


Ini kerana pakaian tradisional wanita Melayu adalah pilihan yang paling sesuai untuk digayakan ketika meraikan Hari Lebaran. Hari Raya kan antara perayaan yang paling utama kat Malaysia ni so seharusnya ia disambut secara besar-besaran oleh semua rakyat di negara ini tanpa mengira kaum, warna kulit dan agama. Namun disebabkan ianya disambut secara majoriti oleh mereka yang beragama Islam, baju tradisional Melayu adalah yang paling popular :) 

Tapi kan, kalau korang perasan trend muslimah terkini yang dah makin berkembang maju ni, semakin banyak jenis pakaian tradisional yang dah diberi sentuhan moden, kan.. Contohnya macam Baju kurung moden, baju peplum kurung moden, peplum kurung moden , kaftan moden dan jubah moden . haishh semuanya moden-moden lah .hihi :p .



Bila musim Hari Raya, aktiviti yang menjadi tradisi masyarakat melayu harusla kunjung-mengunjung rumah sanak saudara yang mana memperlihatkan kita pergi beraya ke rumah orang lain.
Amalan ni dah jadi budaya dalam masyarakat kita dan ianya secara tak langsung mengeratkan hubungan silaturrahim dan kemesraan sesama kita . Selain tu mengadakan 'open house' pun dah jadi tradisi dalam masyarakat kita :)

Pegi open house memang menyeronokkan kerana pada waktu nilah kita dapat berkumpul bersama-sama dan bertemu dengan saudara mara yang lama dah tak jumpa, makan makanan yang enak macam ketupat, lemang, rendang, biskut raya serta kuih raya dan macam-macam lagi. Tapi kan, cuaca sekarang kan agak panas, so,  nak pergi beraya pun mestilah kita nak kena pilih dan pakai baju yang selesa dan dan tak merimaskan. betul tak ? :)

Antara pilihan yang sesuai adalah dress labuh moden. Ianya sangat selesa untuk dipakai apatah lagi jika dress labuh itu diperbuat daripada cotton atau kapas. Dress labuh turut membuatkan seseorang kelihatan lebih cantik dan glamorous serta-merta, gituuu . Ditambah pulak dengan beberapa accessories yang sesuai, macam clutch atau handbag dan sepasang kasut tumit Haa, penampilan korang di Hari Raya nanti pasti jadi bahan pujian mereka yang melihat!




Kalau korang masih mencari-cari dress labuh untuk sambutan Syawal akan datang, Fiza cadangkan untuk lihat koleksi baju raya 2014 di website Zalora dan beli dress dengan harga yang cukup murah. Zalora Malaysia menawarkan hanya koleksi women dresses online yang terbaik sahaja dengan kualiti yang cukup tinggi.


Raikan Lebaran ni dengan dress labuh Zalora online!




Comments

  1. cntik cntik semuanya..
    blom terpikir pon. hihi

    ReplyDelete
  2. memng cantik2 la..bini gua tengok ni mesti hesteria punya lah...

    ReplyDelete

Post a Comment

Hidup ini indah, hargai setiap detik keindahan
yang kita kecapi sebagai pengubat untuk
setiap duka yang hadir =)

❤Love to be loved❤