Mengenai Kelab Blogger Ben Ashaari


Assalamualaikum .


Alhamdulillah,

Akhirnya, cita-cita founder Kelab, Ben Ashaari malah ahli  Kelab Blogger Ben Ashaari sendiri untuk memiliki web kelab sendiri telah tercapai . Web tersebut telah siap dan beroperasi sejak semalam =) Instagram juga baru, cuma fanpage je yang dah lama ada =)




Fiza mula bersama Kelab Blogger Ben Ashaari ni sejak tiga tahun lalu , bermula dengan hanya berkenalan dengan  Abg.Ben di Twitter, hinggalah dia kumpulkan kami dalam satu group di Whatapps dengan nama group waktu tu, Geng Putrajaya *sebab time tu, semua ahli tinggal di Putrajaya . Waktu tu, ahlinya cuma beberapa orang sahaja termasuk Ben Ashaari dan mula bertambah dari hari ke hari =) 

Sehingga hari ini,ramaiii dah yang menyertainya , group whatapps pun semakin hari, semakin meriah, semakin meluas dan semakin havoc! Ahlinya terdiri dari setiap pelusuk negeri .Berborak, berkenalan, berkongsi cerita dan masalah .. melalui whatapps . Gathering selalu malah sekarang semakin kerap diadakan, dan mana-mana ahli yang mana boleh datang, tiada komitmen pada waktu itu, akan join memeriahkan perjumpaan tu . berborak dan bercerita tidak kira tentang apa . Malah kebanyakkan ahli yang dah lama, kami dah mengenali keluarga masing-masing . Ukhuwah yang terjalin, buat kita rasa selesa antara satu sama lain =) 

sesuai dengan taglinenya "BUKAN SEKADAR BLOGGER"

Tiada rasa segan, tiada rasa iri hati, tiada rasa benci. 

Untuk menyertai Kelab Blogger Ben Ashaari, tiada syarat "kau harus lah seorang yang mempunyai 'kabel' , dikenali atau berkepentingan" , cukup sekadar ada sifat kepercayaan , jujur, amanah, dan pandai bergaul , maksudnya, bukan seorang yang suka mencipta provokasi atau tikam belakang kawan lain. Masa fiza mula-mula join dulu, fiza hanya blogger baru, sangat baru dalam dunia blogger, tak kenal blogger lain lagi waktu tu, selain Ben Ashaari. Dia tunjuk ajar dan banyak bagi ilmu waktu mula nak merangkak dulu, kenalkan ramai kawan lain yang sama berblogging :) 

Yang mempunyai sifat tidak selesa dengan kelab, rasa membebankan, boleh tarik diri pada bila-bila masa, tiada paksaan dalam hal ni .

Apa yang buat fiza begitu senang dan selesa dengan Kelab Blogger Ben Ashaari ialah kerana masing-masing tahu tanggungjawab sendiri, Abg Ben sendiri pun seorang yang sangat sempoi!, ada masalah, sama-sama bincang , tak puas hati? silakan luah di group. Sikap setiakawan kami kuat, alhamdulillah  . 

Tapi sayang, walau kami gembira dengan cara kami, masih ada yang tetap tak berpuas hati, yang lemparkan kata-kata 'tidak sedap didengar' dan pelbagai kata negatif . Apa yang akan kami lakukan bila hal ni berlaku? kami akan sama-sama bagi pendapat, dan keputusan yang akan diambil . ABAIKAN segala yang negatif selagi kita berada di landasan yang betul =) 



Fanpage : Kelab Blogger





Comments

  1. nak join boleh x???? mcm best jee.hehe

    ReplyDelete
  2. Macam mana nak join kelab tu fiza? Apa kelebihan joinnya tu...

    ReplyDelete
  3. singgah dari kelab abg ben.. www.mamaniza.com

    follow sini

    ReplyDelete
  4. "Ada apa dengan kelab blogger ben ashaari?" ^___^

    ReplyDelete
  5. http://madey09.blogspot.com/ nak follow tapi tak keluar ruang follow ya. dari Kelab Ben ashaari

    ReplyDelete
  6. bukan sekadar blogger..yup..memang baguihh

    ReplyDelete

Post a Comment

Hidup ini indah, hargai setiap detik keindahan
yang kita kecapi sebagai pengubat untuk
setiap duka yang hadir =)

❤Love to be loved❤