Aku Sombong, Berlagak, Garang

Assalamualaikum .



Dia Garang
Dia Sombong
Dia Berlagak

....

Aku dah biasa di judge  begitu oleh sesiapa sahaja yang tak kenal dan itu biasanya pandangan pertama yang orang beri dalam menilai aku . Aku pun dah lali dah :') dah takde rasa nak kecik hati ke apa sebab mungkin penilaian macam tu timbul sebab riak air muka aku kot . Kot .. 

Hakikatnya, hanya yang mengenali aku tahu SIAPA fiza ni sebenarnya :') 


Aku juga kadang begitu dalam menilai orang at first sight :'(
Ya, sikap tu buruk . Tapi tulah, manusia kan . 

Ramai yang aku kenal, kemudian akan bercerita semula pada aku bagaimana mereka menilai aku dulu , dan respone aku cuma,  gelak . hihi, lucu . Jujurnya, aku tak pernah ada sedetik rasa dalam hati untuk menyombong atau berlagak, garang tu, hanya muncul bila rasa marah tak terbendung atau mungkin dalam situasi yang mampu gelegakkan hati ni . 
Kalau untuk tunjukkan garang tu tanpa sebab, Tak, itu bukan fiza :) tu hantu. eh. haha

Don't judge people by their looks
Don't judge a book by its cover

Ayat-ayat ni biasa kita dengar dan memang selalu diguna bila ada silap dalam menilai seseorang atau sesuatu. Memang senang nak ungkap, tapi nak 'paku' dalam hati tu payah. Sebab kita manusia . Yang buruk selalu akan berada didepan tapi selalu yang menang akhirnya yang baik :)  

Penilaian akan berubah bila kau mula kenal, mula bercakap, mula bergelak dan mula kenal hati seseorang. Percayalah :)



Comments

  1. Tapi kakak tengok gambar Fiza sweet bukan main
    Dari mana nampak sombong dan garang tu kakak tak nampak pulak:)

    Tu nak kayuh basikal nak kemana?

    ReplyDelete
  2. itu sebab ada pepatah x kenal maka tak cinta kan. hihi.
    saya pon pernah juga kna mcm ni..

    ReplyDelete
  3. assalamualaikum fiza...betul tu kenali dulu baru boleh menilaikannya...tak kenal maka tak cintakan...:)

    ReplyDelete
  4. memang orang akan judge kita by cover (looks), tak dinafikan kita pun kekadang macam tu. hahahhaa :D

    be positive :)

    ReplyDelete
  5. Lumrah manusia suka judge dari segi luaran, kadang kita pandang orang pun dua kali lima.. hehe

    ReplyDelete
  6. same with me.. haha orang sllu ckp mcm tu hahaha

    ReplyDelete

Post a Comment

Hidup ini indah, hargai setiap detik keindahan
yang kita kecapi sebagai pengubat untuk
setiap duka yang hadir =)

❤Love to be loved❤