Make Up Cover ,Foundation | Dermacol

Assalamualaikum .

Hello =)

Dalam dua tiga minggu lepas, fiza ada kongsikan di Instagram gambar foundation baru yang fiza beli, dan fiza ada janjikan untuk review tentang result dia samada fiza puas hati atau tak dengan foundation tu. Dan hari ni, fiza nak cerita pasal tu . 

Ni rupa dia ,


Brand DERMACOL . Ni first time pakai, itu pun fiza beli dengan member ofis yang tersilap beli , tak kena dengan warna kulit dia dan sangat sesuai dengan tone warna kulit muka fiza . Korang! betul cakap, BEST sangat foundation ni. Honestly, this is the best full coverage foundation I've ever used! Betul . Oh, diingatkan ye, ini bukan PAID REVIEW . Fiza kongsikan ni mengikut keselesaan fiza sendiri dan macam mana jatuh cintanya fiza dengan foundation ni :) Bila sesuatu benda yang fiza suka sangat, fiza memang teruja nak bercerita dan nak bagi kawan-kawan cuba. Tadi fiza suruh kawan ofis ni cuba, dan terus dia mintak fiza orderkan kat lazada. Ya, di Lazada ada jual, taip je Dermacol, nanti keluar la result dia . Ada beberapa warna dan korang pilih la mengikut kesesuaian kulit korang ye =) Yang fiza guna ni kod 215 . Harga di Lazada RM60 untuk 30g , banyak tu, kalau pakai macam fiza pakai, boleh tahan setahun kot :p


*Gambar sekadar Hiasan :p

Fiza nak tunjuk exactly macam mana kesan dia kat muka fiza pun payah , sebab faham-faham la dengan filter kamera telefon sekarang ni. haha, even cuma snap gambar terus dari kamera tanpa edit pun tetap nampak flawless dia lain macam :p , so, kongsikan pengalaman jujur fiza je lah :)

Dah, tu je nak cerita. Kalau korang ada tercari-cari nak pakai foundation apa, yang ni fiza betul-betul syorkan. Best dan cover semua cela kat muka tu dan yang paling best, tahan lama :)

Bye, much love


Comments

  1. nampak bekas macam kecik je ,urmmm bleh try ni hehhehe....kak sue pakai foundation farmasi je stakat ni.

    ReplyDelete
  2. Saya tak ada bini.
    Kalau ada saya dah beli.

    ReplyDelete
  3. 30 gram banyak gak tu..nampak bekas dia cinonet je tapi byk kat dalam tu..blh try gak ni..

    ReplyDelete
  4. saya ada jual dermacol foundation ni..hanya rm45 shj..item promosi..boleh wasap sy di 0125456962-wahidah

    ReplyDelete
  5. asalammualaikum boleh saya tanya link lazada untuk foundation tu sebab saya confuse yang mana satu yang betul betul ori dengan full coverage?

    ReplyDelete
  6. Hello.. Dermacol coverage foundation ready stock RM20 whatsapp 0174221708

    ReplyDelete
  7. Dermacol skrg ade yg fake... Kne carefull mse membeli... Yg fake agk melekit dr original... Nk detail google je ..

    ReplyDelete
  8. U beli yg original ke yang imitation? Sekarang nI byk yg imitation. In fact dlm lazada pun I ragu2 nk beli, ada yg terlalu murah.

    ReplyDelete
  9. Macam mana nak tau ori ke tak ek .. risau tekena yg fake huhu

    ReplyDelete
  10. Sy dah 1thn lbh pkai alhamdulillah so far mmg puas ati lps tu br berani nk promote n jual..klu nk info detail blh watsapp akk 018-5744257..akk akan ajar teknik2 penggunaan yg btl..

    ReplyDelete
  11. Akk pun ader pkai dah sethn lbh guna lpstu br berani nk promote n jual tu pun sbb kwn2 ckp muka kau nmok glowing la aper rahsia...haha..so akk pun bgt lpstu ramai plk yg order..sesiapa nk tu info detail blh watsapp akk akan ajar teknik yg btl utk pkai..018-5744257

    ReplyDelete

Post a Comment

Hidup ini indah, hargai setiap detik keindahan
yang kita kecapi sebagai pengubat untuk
setiap duka yang hadir =)

❤Love to be loved❤