Khasiat MIN KAFFE Untuk Kesihatan

Assalamualaikum .

Hello =)

Pernah dengar tak pasal kopi yang mengandungi garam ? Ya memang, agak pelik untuk yang namanya kopi tapi ada garam. Hihi. Fiza awalnya pun macam pelik jugak, ya lah, seorang fiza ni seorang Coffee Lover , dan bila tahu kewujudan kopi sebegini, harus la nak tahu kopi yang macam mana, kan .

Dan lalu, sekotak kopi yang fiza sebutkan di atas pun sampai ke tangan fiza .


MIN KAFFE . Nama pun dah kemain komersil uols . Min Kaffe ni sebenarnya dulu dikenali dengan nama Kopi Mineral, yang kemudiannya di beri penjenamaan semula dengan menggunakan nama Min Kaffe ni . Haa sekarang mesti dah kenal kan? Kopi Mineral yang penuh khasiat, siapa tak kenal :)

Misteri Kafein didalam  Min Kaffe

Kafein adalah natural chemical yang ada dalam biji kopi, daun teh, koko (untuk buat coklat dan minuman seperti milo etc) serta cola (untuk minuman gas). Bila kita minum atau makan sesuatu yang mengandungi kafein, ia akan bertindak seperti stimulasi iaitu membuatkan kita merasa lebih alert dan lebih bertenaga. TAPI, masalahnya, kafein ni akan 'drain' @ akan keluarkan sedikit mineral daripada tubuh kita bersama-sama urine. Sebab tu la ibu-ibu mengandung dan anak-anak yang sedang membesar tak digalakkan untuk minum atau makan makanan berkafein ni. 



Macam mana nak buat tu? lebih tenaga nak bila ada kafein tu, tapi dalam masa yang sama taknak la kehilangan mineral yang dalam tubuh kita tu. hm .

Jadi, disinilah masalah ni akan selesai. haaa. Sebab, dengan mIn Kaffe, semua orang tak perlu risua dengan kafein untuk nak minum kopi ni. Ianya bukan kerana Min Kaffe ni tiada kafein, tapi kerana Min Kaffe ni takkan bagi kesan buruk seperti yang fiza cakap kat atas, 'drain the minerals thru urine' . Ini kerana, ianya telah digantikan dengan kehadiran 77 jenis mineral yang terkandung di dalam GARAM BULUH yang terkandung dalam kopi ni. Selain tu, kopi ni juga tidak menggunakan gula biasa tetapi artificial sugar iaitu gula yang boleh diminum oleh orang diabetis seperti Palsweet, Nutrasweet, Equal atau Canderel. 

Min Kaffe ni memang tak ada gula, kolestrol mahupun pewarna tiruan . Sebab tu bagi yang berpenyakit kencing manis, jangan risau sebab bila minum kopi ni bacaan tu takkan naik, stabil je . Yang menghadapi masalh migrain pun insyaAllah akan rasa lega, kepala akan ringan dan lapang je bila amalkan minum Min Kaffe . Oh btw, kopi ni juga sesuai untuk korang yang nak berdiet sebab bila minum, korang akan rasa kenyang sebab kopi ni kaya dengan unsur-unsur pengoksidaan, bahan mineral dan elemen surih seperti magnesium, besi, kalsium dan kalium . Dapat hilangkan keletihan fizikal mental dan melegakan tekanan :')



Khasiat Min Kaffe bagi Ibu Mengandung 

👉Dapat mengatasi masalah bacaan tekanan darah rendah
👉Menstabilkan gula dalam darah untuk mengelakkan GDM atau kencing manis ketika mengandung
👉Menstabilkan tekanan darah yang tinggi atau sangat rendah
👉Memberi tenaga serta mengenyangkan ibu yang mengalami 'morning sickness' tidak lalu makan atau kerap muntah
👉Si ibu lebih bertenaga dan tidak mudah penat sepanjang kehamilan
👉Merawat masalah 'cramp' dan sembelit dikalangan ibu hamil

Ni antara testimoni mereka yang dah mengamalkan Min Kaffe ni,

Jadi, korang apa tunggu lagi, meh cepat-cepat order Min Kaffe ni dan amalkan untuk kesihatan dan kecergasan badan . 

INFO LANJUT :

Tempahan : 017-9450407 (EJA)
FB : www.facebook.com/sakura.eja
HARGA : RM33 Sekotak (20 sachet)


Comments

Post a Comment

Hidup ini indah, hargai setiap detik keindahan
yang kita kecapi sebagai pengubat untuk
setiap duka yang hadir =)

❤Love to be loved❤