Pengalaman Membeli-belah Di Shopee Malaysia

Assalamualaikum .

Hello =)

Dalam entry lepas, fiza ada ceritakan tentang satu brand foundation yang sedang fiza guna . Sebab best guna, fiza try suruh adik fiza cuba pakai pulak, sekali dia berkenan dan minta belikan pulak untuk dia .

Bila adik dah mintak, maka sebagai seorang kakak yang baik, haruslah fiza perlu segera tunaikan keinginannya itu :p Lalu, fiza pun try la usha kat online shop yang biasa fiza beli, tapi sedihnya STOK HABIS :(

Tak mahu berputus asa, fiza gigih mencari lagi sampai la fiza try masuk ke website SHOPEE Malaysia yang mana, memang sebelum ni fiza pernah je beli barang melalui Shopee ni dan alhamdullilah, banyak sangat seller yang menjual produk yang fiza nak ni dalam Shopee . 

Install Shopee kat telefon dan guna melalui apps sangat menyenangkan :)

Apa yang bestnya kat Shopee ni, walaupun ada ramai seller dalam tu yang menjual barang yang sama, tapi mereka wajib untuk paparkan harga yang mereka jual, jadi kita sebagai customer ni bebas la nak buat pilihan dan perbandingan harga barang yang kita nak tu . Tak percaya meh tengok ni,


Haa kau, tu yang muat dalam screenshoot ni je, kat bawah tu berderet lagi . 


So, pilih punya pilih, fiza pun order la terus barang yang fiza nak tu dengan sorang seller ni. Harga memang MURAH giler berbanding harga yang fiza beli sebelum ni . Proses nak order dan buat bayaran tak payah nak pening kepala, senang sangat, korang ikut je step yang shopee bagi tu . 

Oh btw, satu lagi yang bestnya shopee ni, incase la kita nak tanya apa-apa pasal barang yang kita nak beli tu, tak kisah la kot ada kemusykilan ke, nak tanya stok ada ke tak ke , boleh direct tanya dengan seller barang tu melalui ruang chat yang disediakan, macam fiza ni ,

Setiap kali beli barang, ada soalan tanya je dorang terus  , dalam ruangan chat tu, ada appear sama ada seller ni tengah aktif atau tak untuk reply chat kita, kalau dorang tengah aktif, haa soalan akan terus dijawab, kalau tak, tunggu la kejap yee .

Ni ada satu berita gembira untuk kita yang kaki shopping atau baru nak berjinak terjebak shopping dekat Shopee ni, bermula 15 Mei hingga 30 Jun ni, Shopee akan melancarkan kempen hari raya terbesar yang diberi nama CAHAYA RAYA BERSAMA SHOPEE yang mana sepanjang kempen ni diadakan, kita bakal menikmati potongan harga 90% ! Pheww . Banyak diskaun tu .


Sepanjang 45 hari yang dibuat oleh Shopee untuk kita berseronok nak shopping dengan diskaun kemain banyak ni, mereka juga turut mengadakan pertandingan 45 Days of Suprise Giveaways, yang mana hadiah yang ditawarkan adalah hadiah harian yang bernilai sehingga RM25,000 termasuk televisyen, telefon pintar, dan kamera . Apa yang bestnya, penyertaan dia senang sangat, kita cuma perlu hantar Shopee ID kita atau kawan-kawan yang ada Shopee ID setiap hari! . Besar jugak peluang nak menang hadiah harian hebat ni oikk . Fiza comfirm join nanti! Pertandingan ni jugak berlangsung daripada 15 Mei hingga 30 Jun 2017, lama kan :)

Selain tu, ada banyak lagi pertandingan yang akan diadakan termasuk Make A Wish For Mom, Selamat Berbuka Snaps, dan teka-teki Berapa Duit Raya, menjadikan hadiah keseluruhannya mencecah sehingga RM50,000 . Nak cerita kat sini rasa macam tak habis sebab memang banyak program yang bakal di anjurkan oleh Shopee sempena raya nanti dan semuanya mampu buat korang teruja . 


Kalau korang nak tahu lebih lanjut tentang pelbagai kempen dan pertandingan yang akan diadakan oleh Shopee nanti, boleh terus klik ke website Shopee di ;

www.shopee.com.my


INSTAGRAM : @Shopee_My


Dan jangan lupa, terus install aplikasi Shopee ni secara PERCUMA di Google Play atau App Store . Lagi senang dan mudah!

Selamat membeli belah uols :')



Comments

  1. Promo raya tu best, dahlah diskaun 90% pastu boleh menang hadiah pulak tu. Jom Shopee!

    ReplyDelete
  2. nak dekat-dekat raya ni..lagi syoklah shopping kat shopee ni

    ReplyDelete
  3. Wahh bestnya dapat beli barang yang kita suka dengan harga murah kan fiza..

    ReplyDelete
  4. Best betul rasanya dengan shopee..barang pun murah2

    ReplyDelete
  5. cepat dan mudah dgn shopee...dah terjebak sama hehe

    ReplyDelete
  6. suka shopping dekat shopee... asssssyik nak budak shopee.my jer

    ReplyDelete
  7. Shopee best .. sekali terjebak susah ooo nak keluar tp ok la harga kat sini jauh lebih murahh

    ReplyDelete
  8. tu dia... shopping barang mekap ...

    ReplyDelete
  9. Nak jugaklah join contest.kot boleh menang wang tunai..boleh buat belanja Raya..ihiks

    ReplyDelete
  10. Tak pernah lagi shopping online kat shopee, tapi wife ada hint hari tu suruh tgk2 sbb dia kata banyak barang jual harga sangat murah di Shopee ni.

    ReplyDelete
  11. Amboiiii... Cun la nanti dihari raya... Hahaha

    ReplyDelete
  12. Wife pun dah terjebak dengan shopee. Agak murah sebab postage partially ditanggung shopee. Dah beralih arah dari 11street dan Lazada ke shopee pulak. Nasib budget shopping terhad takdelah tiap2 hari Pos Laju datang rumah.

    ReplyDelete
  13. Menarik gak Shopee ni. Baru lepas purchase barang dari Shopee. Tengah tunggu postage.

    ReplyDelete
  14. Pasni kak sue nok jual pulok la heheheh

    ReplyDelete
  15. shoppinggggg2 hehehhehe nak raya kannn hehehe

    ReplyDelete
  16. sekarang pun masih mncari brg di shopee

    ReplyDelete
  17. atie pun selalu shopping kat shopee.. hee~ murah sikit berbanding e-commerce lain.. kan ?

    ReplyDelete
  18. cantiknya makeup dermacol...lawa betul...nak godek shopee lagi lah

    ReplyDelete
  19. Best shopping kst shopee ni.beli lipstick novo rm4.90 jek.
    Janji Kita

    ReplyDelete

Post a Comment

Hidup ini indah, hargai setiap detik keindahan
yang kita kecapi sebagai pengubat untuk
setiap duka yang hadir =)

❤Love to be loved❤