Pavlova Sedap di Putrajaya

Assalamualaikum .

Hello =)

Kisahnya, dua hari lepas lagi fiza teringin sangat nak makan dessert kegemaran fiza ni, Pavlova . Kalau sebelum ni, fiza buat sendiri je kat rumah, tapi sejak oven dah dihantar ke kampung, pavlova pun terkubur sama . Ehh , senang sangat tau nak buat dia . Bahan-bahan dia pun tak susah nak cari, cuma mahal je sikit . Sebab tu la kalau beli atau tempah kat luar, harga pavlova ni agak mahal .

Oke, berbalik kepada kisah yang nak fiza ceritakan tadi. Bila dah teringin tu, fiza terus tanya kawan-kawan kat office siapa yang boleh buat pavlova dalam masa singkat. Kira kalau boleh nak terus hari tu jugak. Haha, punya la cantik perangai kan . Tapi yelah, mana ada weii. Kurang-kurang pun nak kena tempah dalam masa sehari. Ada kawan suggestkan tempah dengan sorang kakak yang sama office dengan fiza ni, cuma dia bahagian lain, katanya pavlova kakak ni sedap . Fiza KIV dulu untuk tempah dan dengan gigihnya usaha nak cari di bakery dalam Putrajaya ni, kot-kot la ada yang dijual siap kan . Dua bakery fiza masuk di Presint 8 dan di Presint 15, dua-dua takde jual . Sobss . Serius rasa nak menangis. Haishh tak pernah lagi la aku sampai nak menangis sebab tak jumpa makanan yang nak di makan ni -.- 

Dengan kecewa, fiza balik rumah terus . Masa duk berehat kat rumah, tiba-tiba terfikir nak cari kat Instagram guna hashtag #pavlovaputrajaya . Mana tahu ada kan sebab sekarang hashtag di IG ni kuasa dia besar jugak .haha . Dan yes! memang ada . Fiza terus call penjual tu dan mungkin rezeki fiza, kebetulan kakak tu ada 10 biji lagi mini pavlova, lebihan tempahan yang orang tempah dengan dia . Ya allah rasa nak melompat . Terus fiza deal nak beli dan yang buat fiza terkejut lagi sekali, kakak tu cuma tinggal di blok depan blok rumah fiza ni je . Kuasa Allah permudahkan dan makbulkan keinginan fiza . Alhamdulillah . Janji nak ambil jam 9 malam lepas dia balik keje .

Malam tu, tepat jam 9, kakak tu mesej untuk datang ambil kat rumah dia. Husband fiza yang baik hati dan tak pernah penat layan kerenah fiza sepanjang keadaan fiza ni yang pergi ambil . Siap ambil, dia sampai je kat rumah hulur kat fiza terus fiza bukak dan arghhhh melting . Tergoda sungguh weh . 

Janji 10 biji tapi yang sampai 9 biji je, sebab kakak tu kata tak cukup ruang dalam kotak . Haha. its oke kak , janji terlepas keinginan saya :) 9 biji harga dia RM18 .


Sebab ada adik kat rumah, fiza bagi dia makan 2 biji, yang lain dalam masa beberapa minit je habis fiza telan . SEDAP sangat ! lepas makan satu, nak lagi, nak lagi . Rasa macam tak cukup pun ada .ngee . Takpe, kali ni lepaskan keinginan dulu, next time kita order secara rasmi .haha


Habis makan, fiza post seketol gambar pavlova ni kat IG dan tag terus kakak yang buat ni. Eh tiba-tiba kakak ni whatsapp fiza tanya tempat keje fiza . Fiza jawab la fiza keje kat mana dan tak sangka lagi rupa-rupanya kakak tu keje sama tempat dengan fiza cuma lain bahagian, katanya tengok gambar fiza kat IG, muka macam kenal . Dalam duk chat dengan kakak tu, kawan fiza pulak whatsapp , dia tengok post fiza di IG dan katanya, tu laa dia kakak yang dia suggestkan untuk fiza tempah pavlova tu. HAHAHA. Adoiiii . Cantik sungguh aturan Allah . Kalau dah Dia tulis rezeki kakak tu , memang takkan tersalah alamat pergi tempat lain dah :)

Btw, korang yang teringin nak makan pavlova atau nak buat tempahan kek yang mampu mencairkan hati, boleh tempah dengan kakak ni. Pavlova dia sedap dan kemas je. Refer gambar dibawah untuk info :)



Comments

  1. Sdapnya.. nnt klu teringin boleh try order

    ReplyDelete
  2. pavlova dengan kek buah sama tak ? hahaha

    ReplyDelete
  3. suka juga makan pavlova mesti sedapp :)

    ReplyDelete
  4. nak tempah la nanti ,nampak puncam sedap,nakbuat dop pandai la ambe baking2 ni hahahha

    ReplyDelete
  5. sedapnya pavlova tu... nanti nak try oder!

    www.cikza.com

    ReplyDelete
  6. Nampak sedap salam singgah dri sy http://www.lokmanamirul.com/2017/08/rose-face-serum-zeeta-produk-terbaik.html

    ReplyDelete

Post a Comment

Hidup ini indah, hargai setiap detik keindahan
yang kita kecapi sebagai pengubat untuk
setiap duka yang hadir =)

❤Love to be loved❤