PRELOVED NOVEL

Assalamualaikum .

Hello =)


Sayang sebenarnya nak let go novel-novel ni, tapi bila fikir balik, fiza bukan guna dah pun. So daripada terbiar macam tu je dalam kotak, baik fiza preloved murah-murah kepada sesiapa yang berminat terutamanya student yang sama bidang dengan fiza. Novel-novel ni memang susah nak dapat , kalau kat kedai buku biasa memang payah nak jumpa. Ni pun ada dua tiga novel yang keluaran lama fiza beli dengan kawan yang kebetulan kerja di Dewan Bahasa Pustaka dan ada juga yang fiza selongkar cari sesiapa yang jual secara online.

Novel-novel yang fiza nak preloved ni kesemuanya novel yang digunakan dalam kajian subjek sepanjang fiza belajar di Universiti Sains Malaysia peringkat Sarjana Muda dalam bidang Kesusasteraan dulu. Ada juga sesetengah novel yang diguna untuk kajian bermula tahun 1 sampai la tahun 4. Dalam kesusasteraan, tunjang dia memang kena ada novel untuk kajian selain cerpen / puisi atau yang sewaktu dengannya . Kiranya, tajuk-tajuk novel ni memang selalu meniti di bibir pensyarah waktu fiza belajar dulu. Jadi nak tak nak, memang wajib kena ada. Setakat ni, kat bawah ni adalah senarai novel-novel yang fiza nak let go, jadi kepada sesiapa yang berminat, boleh emel fiza melalui alamat emel yang akan fiza bagi nanti oke!

(UPDATE 25/08/2017)

SENARAI NOVEL UNTUK PRELOVED (Novel Akademi)

1. Antologi Cerpen : Istana Cinta Ayah
2. Harga Sebuah Maruah (Azizi Haji Abdullah) - RM18.00
3. Lamunan Puitis | sebuah trilogi (Shahnom Ahmad) - RM13.00
4. Menyisih Awan Kelabu (Osman Ayob) - RM17.00
5. Penyeberang Sempadan (Anwar Ridhwan) - RM25.00
6. Things Fall Apart (Chinua Achebe's) - RM20.00
7. Mat Indera : Petualang atau Pejuang (Dr.Muhaimin Sulam) - RM15.00
8. Salina (A.Samad Said) - Novel ni sangat popular dalam kajian kesusasteraan dan paling susah nak dapat - RM28.00

8 buah kesemuanya dan masih dalam keadaan sangat baik. Ada lagi kat rumah tapi nak kena sorting elok-elok dulu. Bidang kesusasteraan ni apa yang seronoknya sebab kita cuma perlu ada satu ubat je iaitu, rajin MEMBACA . Bukan baca pasal isu semasa ke apa, baca novel dan lepas tu aplikasikan beberapa teori untuk kajian novel tersebut . Cuma apa yang kadang-kadang boleh buat kita rasa nak 'meroyan' sikit bila perlu study tentang novel/cerita/puisi etc yang terlalu klasik atau perlu selami tentang kesusasteraan negara lain yang kebanyakannya kesusasteraan klasik. Seingat fiza, sepanjang 4 tahun belajar tu, subjek yang perlu fiza belajar selain keseluruhan tentang kesusasteraan melayu ialah kesusasteraan klasik Indonesia, China, Jepun, Afrika dan ada la dua tiga kesusasteraan lagi. Tapi percaya lah, selagi ubat rajin membaca tu ada ,tak susah nak skor dalam bidang ni. Sastera ni dah sebati dalam jiwa fiza sejak SPM dan STPM lagi, so bila keinginan belajar tu datang, bidang ni la yang fiza pilih dulu walaupun memang jauh tersasar daripada skop kerja fiza. haha .

So, kepada sesiapa yang berminat nak dapatkan novel-novel ni boleh emel fiza di fisza84@gmail.com atau dm fiza melalui Instagram fizafantagiro . Dua medium ni memang fiza aktif dan cepat akan reply .Tak pun isi je contact form kat sidebar fiza tu :)

Comments

  1. banyak jugak buku kat rumah tapi sayang nak jual hihihi ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sbb ni buku study qaseh, dari simpan takde org guna, baik let go . Novel hiburan sayangg nk jual.hahaha

      Delete
  2. daripada simpan x dibaca elok jual aje. boleh org lain guna kan

    ReplyDelete
  3. SA pun banyak novel2 preloved..belum nak jual lagi..x tau la kenapa macam rasa syg plak...

    ReplyDelete

Post a Comment

Hidup ini indah, hargai setiap detik keindahan
yang kita kecapi sebagai pengubat untuk
setiap duka yang hadir =)

❤Love to be loved❤