Shurah Ariana, Syampu Terbaik Untuk Wanita Berhijab

Assalamualaikum .

Hello =)

Memilih syampu yang sesuai mengikut jenis rambut  adalah penyelesaian utama untuk mengawal kerosakan pada mahkota wanita ini kerana ia boleh menjadi kunci untuk membuat kulit kepala kita sihat. Syampu yang ingin fiza kongsikan dengan korang hari ni ialah daripada produk jenama Shurah yang  dikenali sebagai Shurah Ariana yang dirumus dengan bahan semula jadi dan hadir dalam empat rangkaian berbeza.


Sebagai wanita berhijab, menutup rambut sepanjang hari dalam cuaca yang panas dan lembap, boleh mengakibatkan rambut dan kulit kepala berpeluh serta berminyak. Bukan sahaja ia menyebabkan rasa tidak selesa, kemungkinan untuk rambut berbau busuk juga adalah amat tinggi, dan pastinya ia akan mengugat tahap keyakinan diri. 
kandungan DANDRILYS yang merupakan bahan aktif semulajadi menyediakan penjagaan lengkap dan lebih cepat daripada molekul anti-kelemumur terkenal, Zinc pyrithione (ZPT), yang mampu mengurangkan kerengsaan & gatal-gatal yang tidak menyenangkan dan mengawal pengeluaran minyak pada kulit rambut. Farnesol dan aroma wangian yang disertakan dengan teknologi pengurangan bau mampu membebaskan aroma wangian yang harum yang akan mengekalkan keharuman rambut anda sepanjang hari biarpun mengenakan hijab. Shurah Ariana mempunyai 4 jenis syampu yang sesuai mengikut masalah yang sering dihadapi oleh wanita iaitu,


LEMBUT DAN LICIN atau Smooth & Silky Hair, dirumuskan dengan pati daripada buah tin dan delima yang mampu membantu melembutkan rambut dan membersihkan kulit kepala dari kesan minyak serta kotoran. Kandungan bahan antioksidan yang tinggi membuatkan kulit kepala sentiasa sihat walaupun anda memakai hijab sepanjang hari.

ANTI KELUMUMUR atau Anti Dandruff, diformulasi dengan bahan aktif octopirox dan juga menthol yang mampu mengurangkan masalah kelemumur dengan mengurangkan pengeluaran minyak berlebihan serta membantu mengekalkan tahap sebum pada kadar yang optimum bagi perlindungan terhadap unsur-unsur luar. 
Kandungan menthol di dalam syampu ini juga mampu membuatkan kulit kepala dan rambut anda berasa segar sepanjang hari serta pertumbuhan rambut yang sihat menawan.

RAMBUT KERING & ROSAK atau Dry & Damaged Hair diadun menggunakan ektrak minyak Argan, minyak Jojoba bersama pelbagai jenis vitamin seperti Vitamin A, B5 dan E yang dapat membekalkan nutrisi yang mencukupi bagi mengatasi masalah rambut kering, gugur dan bercabang sekaligus menjadikan rambut anda tampil lebih lembut, subur dan bermaya. Vitamin A mampu memberi kelembapan berkekalan kepada kulit rambut. Vitamin B5 boleh menguatkan akar rambut agar rambut tidak mudah gugur serta membantu mengawal kerosakan rambut jika terdedah kepada pemanasan melampau yang juga mampu mengurangkan masalah rambut bercabang. Vitamin E mengurangkan kerosakan akibat daripada radikal bebas dan membekalkan nutrisi yang mencukupi bagi mengatasi masalah rambut kering, gugur dan bercabang sekaligus menjadikan rambut anda tampil lebih lembut, subur dan bermaya.

KAWALAN RAMBUT GUGUR atau Hair Fall Control diperkaya dengan Protein dan minyak zaitun bagi menguatkan, memperbaiki serta melindungi rambut agar sentiasa lembut dan sihat. Kandungan minyak zaitun mampu membantu mengawal kesan anti radang pada kulit kepala. Bahan anti oksidan juga menyuburkan dan menguatkan akar rambut serta melindungi kulit kepala daripada bersisik serta kelemumur. 


Fiza pun dah jatuh cinta dengan Syampu Shurah Ariana ni, jadi jom korang dapatkan di semua pasaraya terkemuka, pasaraya dan farmasi seluruh negara pada harga RM12.30 untuk 330 milimeter (ml) dan RM7.90 untuk 170ml. 

Info Lanjut 

IG: @ShurahMalaysia

Comments

  1. syampu shurah ni macam best jer...nak try la nanti!

    ReplyDelete
  2. Ty yg tak berhijab pun guna maa lik kampung ritu de dlm toilet , best juga.

    ReplyDelete
  3. Alololo comel jer kapija ngan produk shurah ariana..cam duta produk dah ni hehehe..

    ReplyDelete
  4. botolnya arna warni..suka sangat..sebab wangi

    ReplyDelete

Post a Comment

Hidup ini indah, hargai setiap detik keindahan
yang kita kecapi sebagai pengubat untuk
setiap duka yang hadir =)

❤Love to be loved❤