Pakej Menarik Sempena Cuti Sekolah di Best Western i-City Hotel, Shah Alam

Assalamualaikum.

Hello =)

Sekarang dah pertengahan November dah, lebih kurang seminggu je lagi nak mula cuti sekolah. Bila dah cuti sekolah ni, mak ayah mesti dah mula nak plan bawak anak-anak jalan-jalan kat mana kan? Haa kali ni Fiza nak kongsikan dengan korang tempat best untuk spend time dengan keluarga sempena cuti sekolah ni. Kalau korang duk area Lembah Klang ni tempat dia dekat je, di i-City Shah Alam tu je. Fiza dah habiskan hari minggu fiza yang lepas stay kat  Best Western i-City Hotel bersama keluarga. Memang enjoy sangat!



Kenapa Menginap di Sini?

Sempena cuti sekolah ni, Best Western i-City Hotel ada buat promo Stay And Splash iaitu pakej penginapan hotel yang harganya bermula dari RM180 siap dapat 2 tiket dewasa untuk masuk ke Wet Water World i-City Shah Alam yang terletak di sebelah hotel ni je. Bila sebut je pasal waterpark ni, comfirm anak-anak melompat kan! hihihi 




Satu yang korang perlu tahu ialah bila mula cuti sekolah, tempat-tempat tarikan untuk bercuti memang akan jadi sesak dengan kereta dan masalah parking akan timbul. Tapi apa yang bestnya waktu fiza menginap di Best Western Hotel ni, masalah tu takde pun. Sebab mula fiza check-in hari Sabtu tu, kereta fiza duk je kat parking hotel tu sampai la hari check-out. Nak berjalan ke mana-mana untuk bermain, cuma jalan kaki je. Haaa, senang kan. Hotel pun sangat lah memuaskan dan menggembirakan kami, sangat selesa. Sampai Noah taknak keluar bilik lah.


Melangkah masuk je mata terus terpandang kat satu sudut ni, cepat je fiza dengan dukung Noah ke sudut tu nak tengok apa yang duk bersusun dalam balang.


Ikan rupanya! hahaha. Alahaiii comel je tau . Ikan-ikan ni boleh di sewa dan kita boleh bawak masuk bilik. Lepas tu kena pulang balik kat kaunter :) Unik kan, tak pernah lagi fiza jumpa hotel yang buat style macam ni. Memang budak-budak suka la ni, hari tu pun fiza nampak ada la dua tiga orang budak yang bawak ke bilik. Noah geram jugak nak terkam, tapi dari jauh je lah .huhu.

Ni bilik yang kami stay,

DELUXE ROOM



Baby cot tu korang boleh request dan takde caj dikenakan, hanya extra bed sahaja dikenakan caj.





Nampak? kemain dia bermalas-malasan kat tilam empuk tu siap berselimut lagi.

SUPERIOR ROOM


I-SUITE ROOM





Suite ni sangat sesuai untuk korang yang ada anak ramai. Ada katil king dan nanti boleh la tambah tilam je letak kat bawah depan TV tu sebab ruang dia luas dan selesa. Untuk yang nak berhoneymoon pun sesuaii sangat. Korang boleh request decoration yang basic tanpa apa-apa caj tambahan, tapi kalau nak deco yang gempak, harus lah ada bayaran tambahan ya :) call je  pihak hotel untuk apa-apa pertanyaan.

Banyak kemudahan yang disediakan di sini yang buat fiza rasa 'wahh bestnyaa!' bila masuk je ke bilik. Kelengkapan semuanya nampak baru dan bilik sangat bersih. Berbaloi sangat dengan harga! 


Stay And Splash!




Macam yang fiza cerita kat atas, promo ni khas sempena cuti sekolah dan sangat sesuai lah untuk bawak budak-budak. Turun je hotel, jalan kaki sikit terus kita dah sampai ke Wet Water World i-City. Tiket yang bakal korang dapat bagi pakej ni ialah untuk 2 dewasa so bila nak masuk ke water park, cuma perlu bayar untuk anak-anak je. Kanak-kanak bawah 90cm free ye. Noah tak sampai pun 90cm, makanya masuk tak perlu bayar apa-apa la fiza :) Bila dah masuk, main la air sampai puas. Banyak permainan yang menyeronokkan sesuai untuk dewasa dan kanak-kanak .


Pakej Stay And Splash ini bermula dari 24 November 2018 sehingga 31 Disember 2018 . Untuk booking, korang dah boleh buat sekarang :) Letih kepenatan main air, naik ke bilik terus tido. Fuhh bahagia.

Tarikan Lain Yang Ada di i-City Shah Alam

Bila malam tiba, suasana terus berubah dengan limpahan cahaya lampu yang cantik dan meriah sangat! Waktu malam adalah tarikan utama bila kita ada di i-City ni. Daripada hotel, jalan kaki je menapak ke setiap tempat permainan dan taman lampu yang ada disekitarnya. 




Noah dah mengantuk dah time ni, tapi bila kuda dah mula bergerak je terus teruja dia datang.haha, ohh la anak. Untuk main setiap permainan disini korang perlu dapatkan token dengan kadar bayaran tertentu bergantung kepada permainan atau tempat yang korang nak masuk. Daripada info yang fiza tahu, tak lama lagi pihak i-City akan upgrade dah cara bayaran permainan ni iaitu melalui aplikasi telefon. Macam mana cara dia nanti maybe akan ada la dorang war-warkan :) 

Seronok bermain, dalam pukul 12 am jugak la kami naik ke bilik untuk berehat. Esoknya pagi-pagi lagi dah bangun untuk bersarapan. Sarapan pagi ni termasuk dalam harga pakej hotel ya, untuk 2 orang dewasa. Suasana bersarapan di cafe yang disediakan disini best sangat dengan persekitaran yang bersih dan luas. 



Budak-budak pun seronok bermain atas rumput hijau yang bersih sangat ni,


Selain sarapan, Best Western i-City hotel juga ada menyediakan menu Hi-Tea pada setiap hari Ahad dengan harga RM42 untuk dewasa dan potongan 50% untuk kanak-kanak dan warga emas. Menu untuk Hi-Tea ni sumpah banyak giler pilihan, daripada yang lite sampai la yang heavy punya makanan dan yang penting SEDAP! Fiza makan sampai perut dah tak mampu nak menampung makanan dah -.- 







 








Ni cuma sebahagian, ada banyak lagi pilihan menu lain. Memang berbaloi dengan harga. Hi-Tea ni juga sesuai sangat untuk korang nak buat majlis office atau gathering dengan kawan-kawan. 

Untuk kanak-kanak ada disediakan satu ruang untuk mewarna,



Sebelum bertolak balik, kami sempat singgah di Trick Art Museum untuk habiskan token yang ada.haha, Noah kan kecik lagi, so banyak la tempat yang fiza nak masuk bawak Noah tapi tak lepas. Kebanyakkan permainan kat sini nak ukuran ketinggian sekurang-kurangnya 90cm, untuk yang baby ni, masuk la tempat-tempat menarik untuk bergambar macam ni :)



Tempat Terbaik Untuk Percutian Singkat

Secara keseluruhannya, fiza memang puas hati sangat-sangat sepanjang habiskan masa di Best western i-City Hotel ni, all in one - penginapan, services hotel, makanan dan tempat beriadah bersama keluarga yang memang enjoy sangat walaupun cuma untuk 2 hari 1 malam. Walaupun sekejap je, tapi puas bila semua gembira :) Korang yang masih mencari-cari tempat untuk bercuti tu, fiza rekomen datang ke sini. Booking awal-awal , nanti senang datang terus check-in je . Maklumat lanjut boleh klik setiap link dibawah atau telefon terus ok! 

Selamat bercuti!


INFO LANJUT 

Best Western i-City Shah Alam

Alamat : A-GF-01, No. 6 Persiaran Multimedia, Section 7, 
Shah Alam, 40000, Malaysia

Phone : +603 5521 9000



Facebook : bwicity

Instagram : @bwicity


Comments

  1. Memang enjoy sangat stay situ. Kitorang kul 1 pagi baru balik bilik tau

    ReplyDelete
    Replies
    1. lagi lewatt kak.hahah, seronok la anak bujang main puas puass

      Delete
  2. menarik... nnti nak cuba cari time utk ke sini...

    ReplyDelete
  3. Best sangat, rasa nak repeat lagi cuti sekolah nanti!

    ReplyDelete
    Replies
    1. fiza nak repeatttt, tapi tunggu Noah besar sikit, boleh la dia main mainan kt situu

      Delete
  4. wow ! syoknya family bonding di i-city..

    ReplyDelete
  5. bestnya Kak... dah lama tak pergi sini. macam-macam dah ada selain lampu-lampu yang menarik tu. kena rancang untuk next year ni.

    ReplyDelete
  6. Pernah menginap sini dan bermain di ICT waterpark dan sekitarnya...mmg syok sgt2...nanti nak repeat lah lepas baca kisah fiza ni hehe

    ReplyDelete
  7. Bestnya bercuti kat sini. Aktiviti pun menarik. Okay...misi mengumpul baget untuk trip percutian.

    ReplyDelete

Post a Comment

Hidup ini indah, hargai setiap detik keindahan
yang kita kecapi sebagai pengubat untuk
setiap duka yang hadir =)

❤Love to be loved❤