Berkongsi Makanan Secara Percuma Dengan OH! FREE FOOD

Assalamualaikum .

Hello =)

Hari ni fiza nak kongsikan dengan korang tentang satu aplikasi telefon yang SANGAT BERGUNA untuk kita hari ini, sesuai sangat kepada mereka yang tak suka membazir dan dalam masa yang sama boleh buat amal bersedekah. Aplikasi yang fiza maksudkan ni ialah 'OH FREE FOOD'

Haa, pernah dengar atau ada yang dah install dalam telefon ke? mungkin ada yang dah familiar dan mungkin ada yang tertanya-tanya apa fungsi aplikasi ni.

Apa Itu Aplikasi OH! FREE FOOD?




OH! FREE FOOD ni merupakan satu aplikasi telefon yang bertujuan untuk mengatasi masalah pembaziran makanan dikalangan masyarakat kita hari ni dan memudahkan sesiapa sahaja untuk menyumbangkan makanan yang mereka ada kepada orang lain yang memerlukan. Konsep utama dia ialah berkongsi makanan yang kita ada secara percuma melalui saluran aplikasi telefon . Aplikasi ni mudah sangat digunakan dan dan simple je.


Bagaimana Aplikasi Ini Berfungsi?


Apa yang korang perlu buat ialah install aplikasi ni ke dalam telefon (Android/Apple) dan standby siap-siap makanan apa yang korang nak iklankan untuk dikongsikan dengan sesiapa sahaja yang akan buat permintaan untuk makanan tu nanti. Orang yang nak buat permintaan tu pun perlu ada aplikasi ni juga dalam telefon.

Contoh macam yang fiza dah buat, fiza ada beli set mcdonald dan donkin donuts untuk niat nak bagi kepada sesiapa sahaja yang nak makanan tu. So fiza ambil gambar makanan tu dan iklankan je kat Oh! Free Food ni. Untuk create iklan senang je, korang tekan button share a food tu, dan follow je langkah seterusnya. Bila iklan dah terpapar, tunggu je permintaan untuk dapatkan makanan tu. Jangan lupa setkan cara bagaimana korang nak serahkan makanan tu ya. Macam fiza, fiza setkan untuk orang tu datang ambil sendiri dengan fiza ;)





Senang je kan nak berkongsi makanan =) So lepas ni kalau ada makanan korang yang dah beli tapi tak jadi nak makan sebab tiba-tiba bos pulak belanja, haa iklankan je guna aplikasi ni. Mana tahu di luar sana ada mereka yang memerlukan makanan tu.

Fokus penerima makanan adalah kepada sesiapa sahaja ya, tiada syarat gaji perlu 2000 ke atas ke apa. Asalkan makanan tu dia memang perlukan so dia boleh request .Korang pulak jangan la iklankan makanan yang tak habis makan, nak bagi kat orang, bagi yang elok tau.

Semoga dengan cara berkongsi makanan ni secara tidak langsung boleh tambahkan lagi pahala kita bersedekah. Ni puasa dah dekat, boleh lah sambil-sambil beribadat, kita berkongsi makanan dengan mereka yang memerlukan =)


Info Lanjut :

Website : www.ohfreefood.com
Facebook : ohfreefoodofficial
Instagram : @ohfreefoodofficial





Comments

  1. Wah bagus ni. First time Syaza tau pasal apps ni. Tq Fiza for sharing. 😊 syaza nak share di Facebook la tentang Info ni.

    ReplyDelete
  2. Bagus ada aplikasi camni, dpt elak pembaziran makanan & galakkan bersedekah

    ReplyDelete
  3. memang bagus apps ni,,,,kkdg rasa terharu sgt bila si penerima bersungguh berterimakasih

    ReplyDelete
  4. macam mudah je kak nak bagi bantuan kat orang yang memerlukan.

    ReplyDelete

Post a Comment

Hidup ini indah, hargai setiap detik keindahan
yang kita kecapi sebagai pengubat untuk
setiap duka yang hadir =)

❤Love to be loved❤